Een snelle en gezonde maaltijd met Tilda rijst

Laatst kreeg ik enkele zakjes met gestoomde rijst van Tilda. Op de voorkant van de verpakking zie je meteen “klaar in 2 minuten in de microgolfoven.” Hoewel ik nog nooit van het merk gehoord had, kon ik niet wachten om het uit te proberen.

In totaal kreeg ik vijf zakjes rijst met elk een andere kruiding. De rijst moet je niet meer koken aangezien het al voor je gestoomd is. Handig dus als je een snelle doordeweekse maaltijd wil maken!

Een snelle en gezonde maaltijd

Fastfood dan maar? Hoeft niet want met Tilda is je rijst klaar in 2 minuten! Voor mijn recept gebruikte ik Tilda Garden Vegetable & Quinoa met kip en een lekker slaatje van avocado, komkommer, radijzen, zongedroogde tomaten, pijnboompitten, verse koriander en lente-ui. Dit pakje is een mix van volkorenrijst en quinoa met stukjes groenten. Op deze manier laat ik jullie zien hoe je in minder dan een half uur een heerlijk recept kan bereiden met verse ingrediënten.

Eerst knijp je in de zak rijst zodat de rijst wat los komt. Daarna scheur je de bovenkant af en zet je het 2 min in de magnetron op 800W.  Voor wie geen fan is van microgolfovens, je kan de rijst ook roerbakken met wat olie. Ik ben verast van de goede kwaliteit van deze rijst. De rijst was smeuïg, maar toch niet kleverig.

Ingrediënten (voor 2 personen)

  • 4 kipfilethaasjes
  • tilda Garden Vegetable & Quinoa
  • slamix
  • 1 avocado
  • halve komkommer
  • enkele radijzen
  • handvol zongedroogde tomaten
  • handvol pijnboompitten
  • 2 stengels lente-uien
  • paar takjes verse koriander
  • 1 limoen
  • peper, zout & paprikakruiden

Bereiding

Laat de kip op voorhand ontdooien. Verhit olijfolie in een pan en bak hierin de kipfilethaasjes gaar. Kruid goed met peper, zout en paprikakruiden. Voor een snelle garing bak je ze eerst goudbruin en daarna doe je een deksel op de pan met laag vuur.

Maak ondertussen het slaatje. Spoel de sla, komkommer, lente-uien en radijzen. Schil de avocado, verwijder de pit en snij het in dunne plakjes. Schik het op een bord. Snij de komkommer in blokjes, de radijzen in reepjes en de lente-uien in ringetjes. Verdeel de komkommer, radijzen en lente-uien over de sla. Dresseer de sla met een vleugje olijfolie en een snuifje peper en zout. Werk af met pijnboompitten en zongedroogde tomaten.

Verwarm als laatst de Tilda rijst in de microgolfoven gedurende 2 minuten. Ondertussen is ook de kip klaar en kan de sla geserveerd worden. Pers enkele druppels limoensap uit over de sla en werk af met verse korianderblaadjes. Smakelijk!

Ontdek meer recepten op www.tilda.com.
http://www.mediamania.be/nl-BE/cases/tilda-rijst-introductie-van-het-nieuwe-gamma/ 

Leave Your Comment